Положення про ЦНАП
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Володарської селищної ради
1. Відділ «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Володарської селищної ради (далі – ЦНАП) є структурним підрозділом виконавчого комітету Володарської селищної ради, підпорядкований Володарському селищному голові та заступнику селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом функціональних обов’язків.
2. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації ЦНАП приймається Володарською селищною радою (далі – Рада).
3. ЦНАП у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями Ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг.
4. Основні завдання ЦНАП:
1) організація оперативної і зручної системи надання необхідних громадянам та суб’єктам господарювання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2) спрощення процедури отримання адміністративних послуг і поліпшення якості їх надання;
3) забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання послуг у ЦНАП;
4) здійснення моніторингу якості надання адміністративних послуг, визначення та вжиття заходів щодо підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи;
5) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до закону, тобто офіційне визнання і підтвердження фактів набуття, змін або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
6) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, тобто офіційне визнання шляхом засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, набуття або позбавлення статусу фізичної особи-підприємця, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про юридичну та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій відповідно до закону;
7) реалізація повноважень з питань реєстрації місця проживання/ перебування фізичних осіб, зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, формування та ведення реєстру територіальної громади;
8) організація надання суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру;
9) проведення державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до закону;
10) вчинення відповідно до закону нотаріальних дій, які вчиняються посадовими особами органів місцевого самоврядування;
11) реалізація повноважень з питань надання послуг соціального характеру;
12) здійснення інших повноважень на основі та на виконання Конституції України та законів України, актів Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.
5. ЦНАП забезпечує надання адміністративних послуг адміністратором (спеціалістом), у тому числі шляхом його взаємодії з суб’єктами надання адміністративних послуг. У виняткових випадках (якщо послуги не можуть бути надані адміністратором або таке їх надання є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів) окремі адміністративні послуги можуть надаватися через ЦНАП посадовими особами суб’єктів надання адміністративних послуг на підставі узгоджених рішень з Володарською селищною радою.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП, визначається Радою, та включає адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.
До адміністративних послуг також прирівнюється надання ЦНАП, їх посадовими особами витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб’єкту звернення, а також об’єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
Надання адміністративних послуг, суб’єктом надання яких є Рада (її виконавчі органи або посадові особи), здійснюється виключно через ЦНАП.
6. У ЦНАП за рішенням Ради також може здійснюватися:
1) прийняття звітів, декларацій, скарг;
2) надання консультацій;
3) прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг;
4) укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо);
5) надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
7. У приміщенні, де розміщений ЦНАП, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).
8. ЦНАП має таку структуру: начальник відділу, адміністратори, державні реєстратори, спеціалісти з реєстрації місця проживання та надання послуг соціального характеру, тощо. Завдання, права та відповідальність працівників ЦНАП визначаються відповідно до законодавства, цим Положенням та у посадових інструкціях.
9. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в ЦНАП звертається до адміністратора або у випадках передбачених законодавством – до представника суб’єкта надання адміністративних послуг.
10. Керівником ЦНАП є начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням селищного голови в установленому законодавством порядку.
11. Основні завдання начальника відділу:
1) здійснення керівництва діяльністю ЦНАП, розподіл обов'язків між працівниками та визначення сфер їх відповідальності;
2) організація діяльності ЦНАП, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг, визначення шляхів удосконалення й підвищення ефективності роботи ЦНАП;
3) представлення ЦНАП у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами, організаціями;
4) координація діяльності всіх працівників ЦНАП та посадових осіб, що залучаються до його роботи;
5) організація інформаційного забезпечення роботи ЦНАП, роботи із засобами масової інформації, визначення змісту та часу проведення інформаційних заходів;
6) сприяння створенню належних умов праці у ЦНАП, внесення пропозицій селищному голові та Раді щодо матеріально-технічного забезпечення ЦНАП, внесення пропозицій щодо преміювання працівників ЦНАП;
7) організація та контроль за виконанням у ЦНАП Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, рішень Ради та її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови;
8) може здійснювати функції адміністратора ЦНАП;
9) несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на ЦНАП завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової/службової дисципліни;
10) планування роботи ЦНАП, подання пропозицій до перспективних і поточних планів роботи Ради та її виконавчого комітету;
11) розроблення Положення про ЦНАП, посадових інструкцій працівників, у разі потреби – змін і доповнень до зазначених документів, подання їх на затвердження в установленому порядку;
12) звітування про проведену роботу ЦНАП у визначеному порядку;
13) забезпечення планування та проведення заходів з підвищення кваліфікації працівників ЦНАП;
14) виконання інших повноважень, визначених цим Положенням.
12. Державний реєстратор призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням селищного голови в установленому законодавством порядку.
13. Державний реєстратор здійснює свої повноваження відповідно до ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та ст.6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
14. Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав. Втручання, у діяльність державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Державний реєстратор має свою печатку, зразок та опис якої встановлюється Міністерством юстиції України.
15. Адміністратори призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням селищного голови в установленому законом порядку.
Кількість адміністраторів визначається Радою.
Повноваження адміністратора можуть покладатися на посадових осіб ЦНАП, які здійснюють функції з обслуговування суб’єктів звернення, зокрема прийняття документів, необхідних для надання адміністративних послуг, та видачу результатів надання адміністративних послуг у ЦНАП.
16. Адміністратор має особисту печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, власного імені, по батькові або порядкового номера печатки (штампа) та найменування ЦНАП.
17. Основними завданнями адміністратора є:
1) надання суб’єктам звернень вичерпної інформації та консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;
2) прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, їх реєстрація та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання;
3) видача або забезпечення направлення через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення щодо можливості отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
4) організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами надання адміністративних послуг;
5) здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг термінів розгляду справ та прийняття рішень;
6) надання адміністративних послуг за рішенням Володарської селищної ради у випадках, визначених законодавством;
7) складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
8) розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень.
9) виконання інших повноважень відповідно до посадової інструкції.
18. Адміністратор має право:
1) безоплатно одержувати від суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ, організацій, які належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням адміністративних послуг, у порядку, визначеному статтею 9 Закону України «Про адміністративні послуги»;
2) погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;
3) інформувати керівника ЦНАП та керівників суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення термінів розгляду заяв щодо надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень;
4) посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги.
19. За рішенням Ради, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.
20. Спеціалісти ЦНАП призначаються на посади та звільняються з посад розпорядженнями селищного голови в установленому законом порядку.
21. Основними завданнями спеціалістів ЦНАП є:
1) організація та здійснення діяльності щодо розгляду звернень громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
2) надання консультативної допомоги громадянам щодо порядку вирішення їх питань відповідно до діючого законодавства;
3) реєстрація місця проживання/перебування фізичних осіб та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб;
4) формування та ведення реєстру територіальної громади;
5) підготовка відомостей з інформацією щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб для передачі органам виконавчої влади у передбачених законом випадках;
6) виготовлення та посвідчення заповітів (крім секретних); засвідчення вірності копій (фотокопій) документів і виписок з нього; вчинення інших нотаріальних дій у населених пунктах де немає нотаріусів, а також виготовлення та посвідчення довіреностей;
7) забезпечення роботи за напрямом державної реєстрації актів цивільного стану;
8) забезпечення організації прийому документів для надання послуг соціального характеру;
9) надання послуг соціального характеру із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»;
10) виконання інших повноважень із забезпечення діяльності ЦНАП відповідно до посадових інструкцій працівників;
11) спеціаліст може виконувати функції адміністратора ЦНАП.
22. ЦНАП під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з відповідними органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями.
23. З метою забезпечення зручних і доступних умов отримання послуг за рішенням Ради у громаді можуть бути створені віддалені робочі місця адміністраторів (у тому числі пересувні ), які надають адміністративні послуги відповідно до затвердженого Радою переліку адміністративних послуг.
До надання адміністративних послуг, а також виконання завдань адміністратора ЦНАП можуть залучатися старости відповідно до законодавства.
24. Час прийому суб’єктів звернень визначається Радою і є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП.
Час прийому суб’єктів звернень у ЦНАП становить не менш як п’ять днів на тиждень та сім годин на день без перерви на обід і є обов’язковим для всіх адміністративних послуг, що надаються через ЦНАП.
ЦНАП не рідше ніж один день на тиждень здійснює прийом суб’єктів звернень до двадцятої години.
Конкретний режим роботи ЦНАП, включаючи час прийому суб’єктів звернення, визначається відповідно до законодавства. За рішенням Ради час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
У віддалених (у тому числі пересувних) робочих місцях адміністраторів (спеціалістів) ЦНАП час прийому суб’єктів звернень визначається Радою.
25. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності ЦНАП здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів.
26. ЦНАП звільняється від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг.