A A A K K K
для людей із порушенням зору
Володарська селищна територіальна громада
Київська область, Білоцерківський район

ГУ ДПС у Київській області інформує

Дата: 29.11.2021 09:06
Кількість переглядів: 35

Заступник начальника Володимир Луговський взяв участь в онлайн зустрічі щодо питань виплати заробітної плати

Питання виплати заборгованості по заробітній платі працівникам підприємств, установ, організацій усіх форм власності знаходиться на постійному особистому контролі керівництва Головного управління ДПС у Київській області.

Тож, днями заступник начальника Володимир Луговський взяв участь в онлайн зустрічі саме з цієї тематики. Захід відбувся за організації та участі представників Київської обласної державної адміністрації, підприємств, установ Київщини.

Податківці Київської області консолідованими зусиллями разом з іншими органами виконавчої влади області здійснюють комплекс організаційних, економічних та адміністративних заходів щодо прискорення розв’язання цієї проблеми та підвищення рівня оплати праці.

«Несвоєчасна виплата заробітної плати підприємствами призводить не лише до зменшення надходжень до бюджету, а й збільшує соціальну напругу в регіоні. Зрозуміло, що роботодавцям подекуди за певних обставин непросто виконувати свої зобов’язання перед працівниками, однак, це реальна необхідність. І податкова служба, у свою чергу, готова сприяти розв’язанню нагальних питань навіть в індивідуальному порядку»,– зауважив Володимир Луговський.


Податківці Київщини взяли участь у зустрічі з аграріями

Днями за запрошенням Київської облдержадміністрації заступник начальника ГУ ДПС у Київській області Валерія Буділовська взяла участь у зустрічі з аграріями.

Захід відбувся на базі Інституту механізації та електрифікації сільського господарства.

У заході взяли участь Голова Київської облдержадміністрації Василь Володін, перший заступник голови Київської ОДА Дмитро Назаренко, голови районних державних адміністрацій, представники Держпродспоживслужби, Держгеокадастру тощо.

Київщина є аграрним регіоном, тож податківці просто не можуть залишатися осторонь таких зустрічей, від проблем, з якими стикаються у своєму повсякденні люди, зайняті на найбільшому багатстві України – на землі.

Оговорені досягнення виробників продукції сільськогосподарської сфери Київщини, програми розвитку сільського господарства та сільських територій Київської області, а також необхідність врегулювання роботи сезонних працівників на законодавчому рівні, впровадження земельної реформи та інше.

«Такі зустрічі необхідні та важливі, оскільки дозволяють глибше розуміти нагальні потреби аграріїв, чітко і зважено підходити до вирішення питань стосовно сплати податків і зборів, котрі постають перед сільськогосподарниками задля їх розвитку та процвітання, а так само й для економічного зростання регіону в цілому» – зазначила Валерія Буділовська.


Платники податків юридичні та фізичні особи-підприємці вносять зміни до облікових даних, що потрібно знати?

ГУ ДПС у Київській області повідомляє платникам податків, які проводять внесення змін до облікових даних, що відповідно до п. 66.3 ст. 66 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588), у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі – адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Дані про взяття на облік платника податків передаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік. Переведення платника до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється контролюючими органами протягом місяця.

Платниками податків протягом 10 робочих днів подається форма № 20-ОПП - повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, згідно з п. 8.4 розділу VIII Порядку № 1588 після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Якщо у суб’єкта господарювання виникає необхідність подання повідомлення за ф. № 20-ОПП під час процедури переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого, пов’язаного із зміною місцезнаходження, то платником податків подається повідомлення за ф. № 20-ОПП протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єктів оподаткування до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. Крім того, дані про взяття на облік, як платників податків та як платників єдиного внеску оприлюднюються на порталі електронних сервісів Міністерства юстиції України та на офіційному порталі ДПС України в інформаційно-телекомунікаційній системі «Електронний кабінет».


Які документи підтверджують облік та походження товарів з метою ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників ЄП

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Під час проведення перевірки СГ зобов’язаний надати контролюючим органам документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті).

Обов’язок вести облік товарних запасів не поширюється на ФОП, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).  

Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного податку затверджений наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.11. 2021 за № 1411/37033.

Пунктом 2 розд. I Порядку № 496 визначено, що документи, які підтверджують облік та походження товарів - це Форма ведення обліку товарних запасів, встановлена додатком до Порядку №496 (далі - Форма обліку), та первинні документи.

Первинні документи - це опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб’єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб’єкта господарювання, серія та номер паспорта/номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведення операції, найменування, кількість та вартість товару.

Опис залишку товарів на початок обліку складається в довільній формі та має містити інформацію про: найменування товарів, наявних у такої ФОП, у тому числі платника єдиного податку на дату набуття ним обов’язку щодо ведення обліку товарних запасів, кількості таких товарів (із зазначенням одиниці виміру) та їх вартості, самостійно визначеної ФОП.

У первинних документах, що засвідчують знищення, втрату або використання товарів на власні потреби, зазначається вартість товару за ціною придбання, підтвердженою обліком товарів, визначеним Порядком №496, та не зазначаються реквізити постачальника і отримувача товару.

Пунктом 10 розд. II Порядку № 496 встановлено, що Форма обліку, первинні документи на товари мають зберігатись у місці продажу (господарському об’єкті) до моменту вибуття останньої одиниці товару, відображеної в таких первинних документах.

Такі документи щомісячно групуються в хронологічному порядку їх відображення у Формі обліку та/або підшиваються для подальшого зберігання разом із Формою обліку, в якій інформацію про такі документи відображено.

Форма обліку, первинні документи, які підтверджують облік та походження товарів, надаються посадовій особі контролюючого органу на її вимогу під час проведення перевірки. У разі якщо оригінали первинних документів відсутні у місці продажу, посадовій особі контролюючого органу можуть бути надані копії таких первинних документів з подальшим пред’явленням їх оригіналів до закінчення перевірки (за потреби).

Такі документи надаються особисто ФОП або особою, яка фактично здійснює продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такої ФОП.

Форма обліку в електронній формі на вимогу посадових осіб контролюючого органу має бути візуалізована у форматі, який дозволяє такій особі здійснити його перегляд та/або копіювання.


Витрати від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди)

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що доходи та витрати у вигляді штрафів, пені, неустойок за порушення правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання враховуються при визначенні фінансового результату до оподаткування згідно з правилами бухгалтерського обліку.

При цьому, платник податку на прибуток, який визначає об’єкт оподаткування шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають відповідно до положень ПКУ, повинен збільшити фінансовий результат до оподаткування на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів, у тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності, на користь осіб, які не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відс. відповідно до п. 44 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, а також на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства.

Нагадуємо, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.


Хто сплачує екологічний податок за забруднення атмосфери у разі здачі в оренду стаціонарного джерела забруднення

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що платником екологічного податку за здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, у разі використання орендованих стаціонарних джерел забруднення, є орендар, під час провадження діяльності якого на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Нагадуємо, що платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.

Не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти господарювання, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

Якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти господарювання зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.


Протягом року дитині виповнилось 18 років: Чи має право платник податку, який утримує двох чи більше дітей, на застосування ПСП?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що платник податку на доходи фізичних осіб має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інших прирівняних до неї відповідно до законодавства виплат, компенсацій та винагород), на суму податкової соціальної пільги, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень ( у 2021 р. – 3180,0грн.).

При цьому платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 % суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2021 році – 1135,00 грн.), у розрахунку на кожну таку дитину.

Право на податкову соціальну пільгу у розмірі, що дорівнює 150 %  суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ( у 2021 році – 1702,50 грн.), має право платник податку який:

а) є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років;

б) утримує дитину з інвалідністю – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

Податкова соціальна пільга надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років.


Оприлюднення інформації про склад майна, яке знаходиться в податковій заставі та підлягає продажу на аукціонах, та про місце і час проведення таких аукціонів

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що контролюючий орган здійснює за платника податків на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Продаж майна платника податків здійснюється на публічних торгах та/або через торгівельні організації у такому порядку:

  • майно, яке може бути згруповано та стандартизовано, підлягає продажу за кошти виключно на біржових торгах, які проводяться біржами, що створені відповідно до закону і визначені контролюючим органом на конкурсних засадах;
  • цінні папери - на фондових біржах у порядку, встановленому Законом України «Про ринки капіталу та організовані товарні ринки» від 23 лютого 2006 року № 3480-IV зі змінами та доповненнями;
  • інше майно, об’єкти рухомого чи нерухомого майна, а також цілісні майнові комплекси підприємств підлягають продажу за кошти виключно на цільових аукціонах, які організовуються за поданням відповідного контролюючого органу на зазначених біржах.

Під час продажу майна на товарних біржах контролюючий орган укладає відповідний договір з брокером (брокерською конторою), яка вчиняє дії з продажу такого майна за дорученням контролюючого органу на умовах найкращої цінової пропозиції.

Інформація про склад майна платників податків, призначеного для продажу, оприлюднюється відповідною біржею .

Інформація про час та умови проведення прилюдних торгів майном платників податків оприлюднюється відповідною біржею.

Організатор аукціону оприлюднює оголошення в засобах масової інформації та на власній вебсторінці не пізніше ніж за 15 днів до його проведення .

Інформація щодо укладених договорів-доручень на реалізацію майна підприємств-боржників з уповноваженими організаціями та склад такого майна розміщується у рубриці «Переліки» на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС (www.tax.gov.ua).


21 листопада 2021 року набрали чинності закони, що регулюють діяльність платників податків, які мають податкову адресу та/або об’єкти оподаткування на тимчасово окупованій території (ТОТ)

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що 21 листопада 2021 року набрали чинності:

  • Закон України від 01.07.2021 року № 1617-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо адміністрування податків і зборів на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя»;
  • Закон України від 01.07.2021 року № 1618-ІХ «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» та внесення змін до деяких законодавчих актів України»;
  • постанова Правління Національного банку України від 08.10. 2021 року №103 «Про внесення зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні», якими внесено зміни, зокрема, до:
  • Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI;
  • Закону України від 15.04.2014 року № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі - Закон № 1207);
  • Закону України від 08.07. 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (;
  • Закону України від 21.06.2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції»;
  • Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25.09.2018 року № 103.

Визнано таким, що втратив чинність Закон України від 12.08. 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».

Вищезазначені закони та нормативні документи стосуються  платників податків, які на дату втрати чинності Законом України від 12.08.2014 №1636 (21.11.2021) мають податкову адресу та/або об’єкти оподаткування на тимчасово окупованій території (ТОТ).  


ГУ ДПС у Київській області


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь