ГУ ДПС у Київській області інформує
Термін сплати туристичного збору
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що Декларація з туристичного збору подається податковим агентом за його місцезнаходженням до контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.
Якщо надаються послуги з тимчасового розміщення в місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації податкового агента, який має підрозділи без статусу юридичної особи або фізичною особою - підприємцем, то податковий агент зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі, як податковий агент туристичного збору.
Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому - до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
При прийманні від населення вторинної сировини СГ має право застосовувати спрощену розрахункову квитанцію та використовувати зареєстровані КОРО
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Постанова № 1336) затверджений Перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.
Пунктом 19 Переліку №1336 передбачено, що суб’єкти господарювання мають право проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або програмних РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) при прийманні від населення вторинної сировини та металобрухту.
Пунктом 2 Постанови № 1336 передбачено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених, зокрема, п.19 Переліку №1336, граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється.
Таким чином, при прийманні від населення вторинної сировини (крім металобрухту) суб’єкт господарювання має право при здійсненні розрахунків застосовувати спрощену розрахункову квитанцію та використовувати належним чином зареєстровані КОРО.
Якщо податок на доходи фізичних осіб податковим агентом утримано, але до бюджету не перераховано, то ФО не має права на податкову знижку
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що поверненню з бюджету підлягають помилково та/або надміру сплачені суми грошових зобов’язань.
Пунктом 43.6 статті 43 Податкового кодексу України передбачено, що повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.
З метою розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платникам податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку на доходи фізичних осіб, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Таким чином, у разі якщо податковим агентом утримано, але не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб, то фізична особа не має права на податкову знижку.
Як ведуть облік доходів та витрат особами, які провадять незалежну професійну діяльність
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності – це встановлено 178.6 ст. 178 Податкового кодексу України. Облік доходів і витрат може вестися як у паперовому так і в електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2021 № 261 затверджено Типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність. Зазначений наказ набрав чинності 16.07.2021 року.
Відповідно до пункту 2 розділу І Порядку №261, облік доходів і витрат ведеться в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету у порядку, встановленому законодавством.
У разі ведення обліку доходів і витрат у електронному вигляді самозайнята особа зобов’язана на вимогу контролюючого органу надати засвідчену належним чином копію такого обліку в паперовому вигляді у порядку, встановленому податковим законодавством.
За підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід/понесено витрати, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.
Отже, з 16.07.2021 фізичні особи, що провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів та витрат за Типовою формою, затвердженою Порядком № 261, яка не підлягає реєстрації у контролюючому органі.
При роздрібному продажу пива на розлив у чеку РРО зазначається код УКТ ЗЕД, вказаний у накладній постачальника
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО (ПРРО) для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Підакцизні товари (продукція) - це товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які ПКУ встановлено ставки акцизного податку. До підакцизних товарів належать, зокрема, алкогольні напої, пиво - п. 215.1 ст. 215 ПКУ.
Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13 встановлені форма та зміст розрахункового документа.
Так, Положенням №13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), РРО або ППРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою №ФКЧ-1, наведений у додатку 1 до Положення № 13, має містити обов’язкові реквізити, зокрема, код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, у тому числі при продажу пива на розлив) (рядок 7 фіскального чека).
У документах, що свідчать про надходження товару, постачальником товару зазначається код товарної підкатегорії підакцизного товару згідно з УКТ ЗЕД.
При проведенні роздрібної торгівлі пивом на розлив, у фіскальному касовому чеку слід зазначати найменування пива, ціну за одиницю виміру та кількість, а також код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, який зазначено у накладній постачальника такого товару.
Відповідно до групи 22 «Алкогольні і безалкогольні напої та оцет» розд. IV «Готові харчові продукти; алкогольні та безалкогольні напої і оцет; тютюн та його замінники» додатку до Закону України №674-ІХ «Про митний тариф України», пиво із солоду (солодове) у посудинах місткістю 10 л або менше, та у посудинах місткістю більше як 10 л відносяться до товарної групи 2203, але мають різні коди.
Отже, з урахуванням викладеного, при роздрібному продажу пива на розлив, СГ зобов’язаний проводити розрахункові операції через РРО та/або ПРРО, в обов’язковому порядку надавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми та змісту, створений у паперовій або електронній формі, на повну суму проведеної операції з використанням режиму програмування та із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, що вказаний у накладній постачальника пива.
Дії СГ у разі помилкового подання податкової звітності, або подання її не до того контролюючого органу
Головне управління ДПС у Київській області наголошує, що прийняття податкової декларації є обов’язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених п.п. 48.3 та 48.4 ст. 48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Якщо у майбутніх податкових періодах, з урахуванням строків давності, визначених ст.102 ПКУ, платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (абзац 1 п. 50.1 ст. 50 ПКУ).
У разі помилкового подання податкової звітності (подання звітності, яку взагалі не потрібно подавати, або звітність подано не до того контролюючого органу) платнику податків необхідно:
- до закінчення граничного строку подання такої податкової звітності подати податкову звітність з ознакою «Звітна нова» та зменшити податкове зобов’язання;
- після граничного терміну подання такої податкової звітності та виникнення податкових зобов’язань, подати податкову звітність з ознакою «Уточнююча» та зменшити податкове зобов’язання.
Про спеціальний рахунок у банку для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу платників податків, що для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти в національній та іноземній валютах у готівковій формі та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання в банках України (далі - спеціальні рахунки) до подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
Для відкриття спеціального рахунку декларант звертається до банку.
Банк розміщує кошти у готівковій формі та/або банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування на спеціальному рахунку після здійснення належної перевірки особи декларанта відповідно до вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - законодавство у сфері фінансового моніторингу).
Банк уживає заходів щодо встановлення джерел походження цих активів у випадках, передбачених законодавством у сфері фінансового моніторингу, після зарахування їх на спеціальний рахунок декларанта.
Положення про порядок відкриття та ведення поточних рахунків із спеціальним режимом використання в національній та іноземних валютах, банківських металах для цілей одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі - Положення № 83) затверджено Постановою Правління Національного банку України від 05.08.2021 №83.
Пунктом 7 Положення №83 встановлено, що банк відкриває спеціальний рахунок декларанту відповідно до вимог Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків - резидентів і нерезидентів. Декларант додатково до документів для відкриття спеціального рахунку подає анкету (додаток 1 до Положення № 83) та заяву (додаток 2 до Положення № 83).
Анкета передбачає заповнення, зокрема, п.14 відповідно до якого декларант повідомляє про джерела походження (одержання, набуття) активів, що декларуються, у тому числі:
1) активи, отримані від ведення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності;
2) активи, отримані у вигляді неоподатковуваних доходів;
3) активи, отримані у вигляді подарунку;
4) інші джерела походження (одержання, набуття) активів, що декларуються (зазначити які саме).
Водночас, підписуючи заяву, декларант повідомляє, що об’єкт декларування не належить до:
1. Активів фізичної особи, одержаних (набутих) декларантом унаслідок вчинення діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, крім кримінальних правопорушень або інших порушень законодавства, пов’язаних із:
1) ухиленням від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);
2) ухиленням від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;
3)порушеннями у сфері валютного законодавства;
4) порушеннями у сфері захисту економічної конкуренції в частині порушення, передбаченого в п. 12 ст. 50 від 11 січня 2001 року № 2210-III «Про захист економічної конкуренції» із змінами та доповненнями.
2. Активів фізичної особи, що належать декларанту, стосовно якого розпочато досудове розслідування або судове провадження щодо таких активів за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених у ст.ст. 212, 212 прим. 1, а також у ст. 366 (щодо документів податкової та/або фінансової звітності, митних декларацій, податкових накладних, первинних документів, іншої звітності з податків, зборів, обов’язкових платежів), у ст. 367 (якщо кримінальне правопорушення пов’язане з порушенням вимог податкового, митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи) Кримінального кодексу України від 05 квітня 2001 року № 2341-III із змінами та доповненнями (далі – ККУ).
3. Активів фізичної особи або юридичної особи, що належать декларанту, стосовно якого відкрито судове провадження у вчиненні будь-якого із кримінальних правопорушень, передбачених у ст.ст. 209, 258 прим. 55 і 306, у частинах першій і другій ст. 368 прим 3, у частинах першій і другій ст. 368 прим. 4, у ст.ст. 368, 368 прим. 5, 369 і 369 прим. 2 ККУ, та/або які підлягають стягненню як необґрунтовані в порядку, установленому в главі 12 розд. III від 18 березня 2004 року № 1618-IV із змінами та доповненнями.
4. Активів декларанта, що мають джерела походження з території країни, визнаної державою-агресором згідно із законом.
Банк здійснює приймання від декларанта готівкових коштів у національній та іноземних валютах, банківських металів з фізичною поставкою для зарахування на спеціальні рахунки декларанта через операційну касу за заявою на переказ готівки при цьому у реквізиті «Призначення платежу/зміст операції» заяви на переказ готівки зазначається «добровільне декларування» (п.9 Положення № 83).
До соцфондів платники Київської області сплатили 8,4 млрд грн єдиного внеску
З початку року платники Київської області спрямували до соцфондів 8,4 млрд грн єдиного внеску. Про це повідомила начальник ГУ ДПС у Київській області Олена Виноградова. Зокрема, вона підкреслила, що цьогоріч компанії та підприємства збільшили темп приросту на 22% порівняно з відповідним показником минулого року. При цьому, надходження додаткових коштів складає 1,5 млрд грн.
Водночас повідомляємо, що від сплати єдиного внеску за себе звільняються:
фізичні особи – підприємці,
особи, які провадять незалежну професійну діяльність,
- якщо отримують пенсію за віком, або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску тільки добровільно.
Звільняються від сплати єдиного внеску за себе: особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб - підприємців і провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою - підприємцем, так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;
особи, які провадять незалежну професійну діяльність та фізичні особи - підприємці, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску.
Скасовується обов'язок сплачувати мінімальний розмір єдиного внеску за місяці, у яких не було отримано доходу (прибутку) для:
- фізичних осіб - підприємців (крім тих, які обрали спрощену систему оподаткування),
- осіб, які провадять незалежну професійну діяльність,
- членів фермерського господарства.
ГУ ДПС у Київській області
Джерело інформації: https://kyiv.tax.gov.ua
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)