З 1 вересня запроваджуються електронні лікарняні
Нині готується перехід закладів охорони здоров’я з 1 вересня на створення електронних медичних висновків замість паперових листків непрацездатності. Тобто працівник більше не приноситиме на роботу паперовий варіант – бухгалтер бачитиме його у кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду. Паперові листки непрацездатності, видані до 1 вересня 2021 року, будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності працівника.
Тому дуже важливо всім установам і організаціям бути зареєстрованими як страхувальники на вебпорталі Пенсійного фонду України. Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема, в разі хвороб, травм, самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми і родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо.
Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників. Як і в разі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складе від 50 до 100 відсотків середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100% середнього доходу.
Які зміни очікуються для працівника?
Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном, смс тощо. Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ.
Які зміни очікуються для роботодавця?
Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.
Джерело інформації: http://www.fssu.gov.ua
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)